Tjugo i 8

och jag är inne och ska ta en fika och snart titta på hela sverige campar. Så många pratade om den serien när den gick tidigare och jag såg inget avsnitt alls. Nu har jag ju provat på lite grand camping och det ÄR gemytligt, trodde inte det skulle vara det men det är något speciellt ändå.

Elsa ska ställas ut i Tvååker i helgen, fredag lördag och jag håller på att fixa henne och packning , har bäddat bilen också, funkar perfekt när vi tog ut baksätena, vi kommer att sova som prinsessor där inne.
Har fixat litet kompostgaller, budgetvariant av valphage att ha kring tältet vid utställningen , så vi har vår egen sfär, och där hon kan ligga ifred lite grand.
Jag har gått fram och tillbaka och Elsa har troget följt med....stått vid grinden och tittat på mig. Sen blev hon nog lite uttråkad för hon knöck en soppåse i hallen....3 gånger....
Tänk så jäkla snabb hon kan vara ändå, jag var i stort sett hela tiden ute och grejade, men nog lyckades hon ta samma påse gång på gång. Jag la den i köket först, då tog hon den där och spred ut innehållet på gräsmattan....bannade henne....och hon såg gräsligt skyldig ut.
Sen gick jag på toaletten....då tog rackarn påsen igen....samma visa...fy skäms...
Nästa gång gick jag in i garaget i cirka 1 minut och tror fasen att hon genast slank in och fick fatt i påsen igen, denna gången försökte hon smuggla iväg den till andra sidan huset....

Hursomhelst ska det bli trevligt att ställa ut, vem vet , jag får kanske blodad tand och far riket runt sen! Får se hur det går för Elsa soptjyv.

Maken håller på att kolla runt i Kina på hur vi ska kunna åka till kinesiska muren när vi åker i höst, vad det kostar och dylikt.  Spännande blir det bara att åka dit, men helt otroligt om vi kan besöka muren också .

Nu är det dags , campinglivet tar vid ett tag.

Håll alla tummar för oss fredag lördag !

Ha det gott, kramelikramelikram

Kommentarer
Postat av: Mamma-Karin

Heeej! Håhå, vilken flåsig kines... Min Ebba (som INTE è kines gör likadant) På Gotland skiner solen och idag har det verit härligt väder i Visby. Kramizar från Anna-Carin

2008-07-09 @ 20:00:45
URL: http://www.nogg.se/grodhavet
Postat av: Elin och Co

ja akta dig så inte utställningsviruset tar er också...

Trevligt det låter att vandra på kinesiska muren =).

Ses snart =)

2008-07-09 @ 22:41:39
URL: http://www.varghund.com
Postat av: Sanna

Hum är Fröken Ragghög en soppåse älskare.. sicka hemliga laser ni har där nere fniss



Längtar till Fredagen då jag äntligen får se den vackra igen.

Jag lovar att håll anerverna i styr... Elin är ju med och håller koll på oss.



Sköt nu om er och kör lugnt på Torsdag.

2008-07-09 @ 23:46:27
URL: http://www.dragonlights.se
Postat av: Sanna

Aha fröken Ragghög har en hemlig last som sopätare.



Ska bli skoj att se er igen och jag lovar dyrt och heligt att hålla nerverna i styr.. annars har vi ju Elin som kan styra upp oss.



Sköt om dig nu och kör försiktogt på Torsdag... dvs Jag vill INTE läsa om dig.

2008-07-09 @ 23:50:16
URL: http://www.dragonlights.se
Postat av: Wigge

Grattis storasyrran på födelsedagen =)/Wigge

2008-07-10 @ 19:46:19
URL: http://www.varghund.com
Postat av: Malin

Ska du åka till kina? Så roligt!!

Hoppas det går bra förr Elsapelsa i helgen! Hon är så vacker att hon borde vinna allt!! =D

Hon gillade alltså soppåsen den lilla busen haha!!



Håller tummarna för Elsa i helgen!

Kram!

2008-07-11 @ 00:00:08
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Anna

supergrattis än en gång ! så himla kul ! hur gick det med pälsen...

2008-07-13 @ 14:05:10
URL: http://xahxa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0