livat igen..

I måndags var jag och dottern ute på en Skånetur med min far som tycker det är himla trevligt att "ta en tur" i vårt vackra landskap.
Vi åkte bla ner till Tjörnedala på Österlen, och promenerade vid havet, i fantastisk natur, platser som min far besökt under hela sitt liv, han är 85 år i år.



Caroline och morfar har alltid tagit sina rundor i skog och mark, hon lärde om blommor och örter och sånt som gör livet rikt. Nu blir det återblickar och samspråk på vuxen nivå .
Caroline och morfar pratar om nåt kul på promenad vid havet.

Efter besöket vid havet åkte vi till Kiviks musteri en sväng, jag köpte ett flak av årets skörd äpple sen tog vi en glass och åkte vi hemåt i sakta mak. Bla stannade vi vid Fritiof Nilsson Piratens grav vid Ravlunda kyrka. Den ligger otroligt vackert högt upp och man ser långt iväg över ängar och fält.
Vi tog en vända ner till fars koloni och fikade innan jag och Caroline åkte vidare till Malmö för att hämta hennes lägenhetsnyckel.  En jättehärlig dag hade vi.
Fikastund i kolonin, 2 juni 2008

Idag 5 juni,  har jag anmält Elsa till utställning i Tvååker 11-12 juli, spännande. Får ev sällskap av "min" uppfödare av kinesisk nakenhund upp, det är ju trevligt att åka tillsammans med någon. Hoppas nu det blev rätt med anmälan av båda dagarna ! Det går väl att avanmäla annars kanske.

Tjingeling i värmen  =0)

Kommentarer
Postat av: Sanna

Ja det blev rätt med båda dagarna.

Vad skoj de ska bli.. pussa Elsa från oss

2008-06-05 @ 17:56:53
URL: http://www.dragonlights.se
Postat av: Malin

Å varför har inte vi ett musteri häruppe med äppelskördar!? Det lät så gott!!!! Gud va sugen jag blev på cider... dreggel



Ha en härlig kväll!

Kram

2008-06-05 @ 20:03:06
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Elin och Wigge

vad trevligt och båda dagarna i tvååker också. Wigge är anmäld på lördagen. Ska bli kul och träffas igen =).

Hoppas ni har det bra i sommar värmen.

2008-06-06 @ 23:10:05
URL: http://www.varghund.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0