N E G A T I V

Japp, så känner jag mig. För jag har hemskt ont i öronen, svullna örongångar så jag knappt hör något, det tjuter som en siren i huvudet så jag blir knas, puls och hjärtljud swoschar i huvudet. Ont när jag ligger på sidan...gnällgnällgnäll...
Har varit hos läkare idag för jag vill inte vara döv och dålig nu när Göran kommer hem i 10 dagar, hade just varit snyggt, ligga dålig på Öland när vi ska ha det lugnt och trevligt.
Nä...så jag ringer och får en tid till doktorn, som pregar in en tratt i huvudet på mig som kändes stor som en soffa....AJ !
Sen kom det som jag visste skulle komma nämligen tamponader....remsa med gasbinda som dränks i alsolsprit och pillas in i hörselgången...
Nu har jag en SOFFGRUPP i örat....gaaah...! ska dit igen i morgon förmiddag och byta tamponaden. Suck...brukar kunna lösa detta själv men icke så denna gången heller, det var inte mer än cirka 2 månader sen förra omgången. Nu är det penicilling i 10 dagar igen...

Som *icing on the cake* har nu vattnet i vår brun sinat så vi har inte en droppe vatten i våra kranar, pumpen kan jag inte ge mig på, men stackars maken får ta itu med det i morgon. Vi har eget vatten här, vill det sig illa måste vi borra ny brunn, med lite tur är det pumpen som det är vajsing på. Smidigt när vi inte kan spola på toan...och inte har nåt vatten att skölja med...

Åh, så irriterande, jävla öron och pumpar och hundar som välter omkull mig så jag åker på rumpan med ett brak....Elsa...hjälp mamma....sa hon....och jag for som en bowlingkägla ....nåja...nu blev hon jättego' vän med syrrans hund i ett nafs, men jag åkte på stryk under de första två minuterna...

Kaffe....och kokosbollar som dottern har gjort....många ska jag ha...fullständigt moffa i mig dom....och intala mig att det är vitaminkulor...

piis...

Kommentarer
Postat av: Sanna

Men Eva då.. KRYA PÅ DIG!

Usch och fy.. vem har du retat upp för att få detta..

Ge bort det till en annan person vet ja.



Krya på dig! .. det är en order.



Kram från oss

2008-06-18 @ 11:31:05
URL: http://www.dragonlights.se
Postat av: Malin

Åh nej! Dej är det ju synd om på riktigt! Jädrans vilken otur. Mina svärföräldrar har samma problem med vattnet...brunnen börjar sina för dom men dom har bra öron iallafall ;)

När man har ont eller är sjuk så ska man åka till affären och köpa massa gotta, lägga sej framför teven och kolla på nån bra film. Det funkar...man blir lite bättre faktiskt =)



Ha en härlig dag och hoppas örat ger med sej snabbt!

Kram!

2008-06-18 @ 11:51:22
URL: http://majamelon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0