vardag igen

och det e' både rätt skönt och så gräsligt trist så det e' svårt med motivationen vissa dagar. Men så gör Elsa eller de andra nåt tossigt och då e' det svårt att inte känna mening. 
Så har jag anmält mig till en kort baskurs i januari. "Naturens, djurens- och trädgårdens betydelse för vår hälsa"  spännande. Det ska bli otroligt spännande att se vad det kan leda till framöver.

Jag har insett ...igen.. att Elsa nog skulle uppskatta en kattlucka....haha...kan ni se den !! Irländsk varghund på cirkus 83 cm ...en rejäl lucka det! 
Hon älskar att vara ute, vankar runt och hittar grejor att pilla med, drog med sig ett tuggben ut igår...och då ska ni veta att det regnat hela dagen...men elsa tyckte det var ok att ligga vid garaget o' tugga lite..
Det tyckte inte jag så hon fick vackert komma in, kan ju inte ligga o bli dyngblöt ju...

Jag ska omstrukturera lite här hemma också.... vi har två ingångar här i huset men använder bara den ena, den andra har Molly för den leder in i huset, med sovrummen o' ovanvåningen plus att där finns grind mellan vardags/matrum och kök och där huserar Elsa ....de har en kärleksfull relation mellan spjälorna i grinden...där går gränsen..
Så...köket som har en slags ...hm...plastmatta el vad det kan vara....den har legat där sedan vi köpte huset för 11 år sen..

Hursomhelst så har vi rätt gott om plats invid köket så där ska faktiskt hundarna få husera,  lätt att torka av golven och bra plats för biabädd och de små har en fåtölj att ligga i. Pluss fällar på golvet också.
Vår dator står där och de tillbringar mycket tid där redan nu för dit jag går ...går hundarna...jag vistas mycket kring just kök och "bibliotek"...vi har alla våra böcker där också. Matrummet ligger intill och där pysslas det och läses och fixas så helt i närheten är jag alltid.
Kanske slipper tvätta mattor så ofta i fortsättningen...inte billigt med handknutna mattor, eller trasmattor för den delen.
OCH !  Det e inte det roligaste jag vet ....städning oavbrutet...
Nu e det inte meningen att dom ska tillbringa all tid där utan främst medan de är våta och skitiga efter skog-väder- och vind.

Idag ska jag städa....have to...dörrti golv....dammråttor ....

Först ska jag gå en sväng med Elsa o grabbarna.....eller kanske göra det sen...efter städningen.....Kanske får grabbarna vänta till senare...har ont i handleden....maken gjorde ett "elegant" ....not....skutt i sängen och si där låg min arm...AJ !....Dettta var i Peking den 26 oktober....

lav jo kinamannen...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0