Pass

fick vi förnya inför vår Kina-resa...och nu e' dom klara, inlämnade på TetraPak....visumansökan ifylld...och nu e' det bara 18 dagar kvar...
För mig e' den här resan så otroligt kluven....å ena sidan längtar jag efter min kinaman och kan inte fort nog komma ner dit....
MEN....  å andra sidan.....tycker jag ju inte det är så rysligt trevligt att flyga ......inte alls närmare bestämt.  Det e' ju bla det där med höjden...usch...eller...jag har ingen kontroll själv....not nice....eller...att ev sitta bredvid någon som smaskar vansinnigt...åh så vidrigt..! eller, en som brer ut sig och håller väsen på alla möjliga sätt o vis....eller en som pratar på om allt mellan himmel o gjord medan jag försöker överleva själv.. Jag kämpar ju för mitt liv just då !!! 
Inte sällan e det just vid start som någon sliter vilt i nån godispåse dom har med sig för att sen hiva in en bra näve och tugga frenetiskt så det står som en sky av spott runt i kring....  

Man skulle ju kunna tro att jag är en vansinnigt intolerant människa men det è jag inte....men....när jag i mitt inre går igenom resan jag är mitt uppe i.....och som jag är nervös för....då räcker det med lite för att det blir too much....
Herregud mänskor ! Här har jag ju världens diskussion med högsta hönset....han med stort G ...the chief...GUD himself om att hålla en stadig hand under just mitt flygplan...och sen luuugnt, fint o varligt....föra mig över vad jag nu ska över...och sätta ner mig  lika varligt på min destination...
Där...säger jag ödmjukt tack för hjälpen....
DÅ !! Mitt i denna allvarliga diskussion....då kan man ju inte göra nåt annat liksom....håll då truten alla runt ikring o låt mig vara ifred !
När vi väl e' uppe på cruisinghöjd e' det lugnt igen...då har jag snackat klart med han som hjälper till....Jag sitter ju inte i skräck under resans gång sen...

Jisses...inte meningen att gå loss på det viset ändå....Sonen...den äldste....e' en pojk som sedan vi bodde i Saudiarabien bara äääälskar att flyga ! Det står sig fortfarande....åh ! det ska bli så läckert...du...låna kameran ! va kan jag väl....ta massa foton....får vi fönsterplats? Vet du det...hm...kanske ska messa pappa o höra ....
Suck...jag vill för allt i världen inte ta denna sprudlande entusiasm ifrån min älskade unge men jag kan inte delta i dessa förtjusta tillrop...nope...
Jag kan göra en liten segerdans när vi står på säker mark i Beijing den 26 oktober...inte förr....då kan jag andas och bete mig fullt normalt .

Hm...det finns ju astralresor....hade vatt smidigt för min del....sitta hemma i soffan o resa världen runt !

Nåja, det löser sig, jag är rätt lugn som person så det är i mitt inre det är inbördeskrig...Förr fick jag ju skärpa mig för då var grabbarna rätt små 5 o 6 år , Caroline var 10, det var rätt bra på sitt sätt för jag kunde ju inte stänga ute barnen , i synnerhet inte Alex som hoppade upp o ner och var världens lyckligaste !

Vad annars...
Min Whiskey häst Tullamore e' på plats hemma igen. jag har ridit henne ett par gånger och det går så bra så. På onsdag ska vi löshoppa hästarna i ridhuset. Det tycker hon e' himla kul.
Ikväll ska jag på meditationskurs, det är en skön avkoppling som ger energi.

NU....ska jag prata med maken på messenger...

hejhej...

Kommentarer
Postat av: Elin

förstår dig eva inge kul att flyga och att ha någon smaskande bredvid är mindre kul och fruktansvärt irriterande oavsett vart det är.. Men tänk du blir en erfarenhet rikare efter du varit i Kina och oj vad kul ni kommer att ha hela familjen... Väntar med spänning på att få se kort från resan sen när ni kommit hem...

kramar

2008-10-07 @ 22:42:54
URL: http://www.varghund.com
Postat av: Malin

Jag har en lösning! Antingen så dricker du rejält innan så du somnar på planet (inte uppskattat av personal men wattahell), eller så frågar du någon tandläkare om du kan få det där trevliga pillret som jag brukar få dagen innan och samma morgon som jag ska in till dom! ;P



Kram

2008-10-14 @ 17:27:13
URL: http://majamelon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0