resväskan framme

eller för att vara exakt....resväskorna....3 st framme....

Idag e det städ som gäller för nästan hela slanten, ett besök på bank står också på schemat, annars får det bli hemma-meck som gäller.
I morgon ska hundarna och katten iväg på sina respektive pensionat, känner mig lugn inför båda alternativen. Hundarna har aldrig någonsin varit skilda från familjen tidigare faktiskt, men de har ju varandra så det går ingen nöd på dem.
Molly e lättacklimatiserad och ska till ett härligt ställe med stor omtanke och frihet gå ut och in som hon vill.
I skrivande stund sitter jag vid sonens dator då vår egna bråkmaskin for iväg igår till support och översyn....Molly har funnit en favoritplats ovanpå skärmen, en stor skärm...vilket då naturligtvis e självklart .....annars hade hon fått vara en smal rackare...
Om hon skulle rymmas på en plattskärm menar jag...

Kom på här att en sån där löstagbar disk el vad det nu heter, blev kvar här hemma. Man kan ta ur en "behållare" från vår dator....den låg kvar här såg jag nu på morgonen...väntar samtal nu från supporten, vill dom ha den får dom ju komma o hämta den tänkte jag.
Kanske inte är nödvändigt att få den, nog borde dom ha tillgång till sådan på "verkstan"...

Dags att käka lite, sen återgå till fixeriet här hemma. En vänlig kompis ska kika till hus o blommor till mig. Pannan e fortfarande inte lagad...så här är kallt , har inte tid att greja med det nu så det får vänta tills vi är hemma igen. Även om väninnans make igår ringde o sa att dom kunde hjälpa till att få den lagad när vi är iväg !
Det e så snällt !  Har lite svårt att ta hjälp så, men kanske ska ta erbjudandet ändå...kan ju vara skönt att komma hem till varmt hus.
Får nog göra det.

Åh ska bli så häftigt ....KINA !  ....rysrys....1 mil upp i luften....Göran väntar ! Yeaiii!....långt där nere på marken...

japp....crazy...

Inlägg 2 idag....

E mitt inne i allt som ska förberedas , klipper hundar o fixar dom för tvätt senare då det ringer . Väninna sitter på tåget till Småland, har har upptäckt att inte plånboken e i väskan! Den ligger endera på perrongen el i bilen där bagageluckan e öppen..
Klart jag åker o kollar, även om tiden e knapp för mig.  Hursomhelst, jag ser genast att plånboken ligger i framrutan ....rådig e man ju så jag fick väl väck gallret bak i bilen, två spånbalar o så klättrade jag in...
Kan ju ha tett sig som en märklig syn men ingen knackade på o undrade vad fasen jag hade för mig..
Sköönt att kunna lugna väninnan som naturligtvis sitter o e orolig på tåget, med kort o pengar o allt man har i plånboken..

Lite mat i magen och nu ska hundarna bada...el duscha blir det....får göra klart städningen där sen...jag gör en badrumsstäd modell snabb ibland....då e det full spruta med rengöringsmedel som får verka ett tag....sen öser jag på med varm dusch...över väggar o toastol sen e det bara att låta torka.  Påbörjade den tidigare och kom nu i skrivande stund på att ajfan...det blev ju inte av att göra klart ju...

Fick tag i supporten också förresten....det var helt i sin ordning att den externa hårddisken...som jag fick veta det hette...var kvar hemma. =o)

hej så länge...kanske återkommer om det inträffar mer oväntat...

Det tog inte lång stund förrän jag blev lockad ut på en ridtur i skogen...Vem kan motstå det! Nåja...det e' många såklart...men få med häst i skogslandskap...
Helt underbart, hämta energi och få rida en gång till innan vi åker. Min kropp har mått så bra här nu ett bra ta...peppar..peppar.. av ridningen.

Lasagnen står i ugnen...SEN ska hundarna duscha....

hej för nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0