snart dags...

för fru Andersson att fara som ett jehu genom luften....fem dagar....svälj....

Nu har jag lyckats "ragga upp" en vänlig man som ska hjälpa oss med pannan, genom en manöver som jag hoppas ska förse oss med lite värme i vinter. Han blev lite tagen på sängen faktiskt....öh...NEJ....nu for fantasin iväg med dig vännen...överraskade blev han...när jag klev in o undrade om han möjligen kunde förse mig med värme i vinter...*skratt*...
Han såg inte så chockad ut så han är nog en härdad karl.
Den patron jag behöver till min elkasett tillverkas inte längre, och inte konstigt egentligen för pannan är 25 år gammal. Ännihao...lite stödvärme får vi iallafall. så får vi elda också och det tycker jag är trevligt .
med bra ved har vi glöder i spisen på morgonen också .

Denna veckan hade jag tänkt ägna åt städning, tvätt och att fixa pensionat till katten Molly, har velat med henne, ska hon vara själv hemma eller ej, inne eller ej...suck o stön...
Det e ju bara att konstatera att det vore jäkligt oschysst om hon, som van in-utekatt. plötsligt vore förvisad till att bara vara inne förvisso med tillsyn en el ett par gånger per dag , men ändå...
Nog det bra för vår del. Men nix.
Så, idag ska hon vaccineras , det e snart 1 år sen sist, och jag ska tala med en eller ett par pensionat som jag vill ha.

På tal om Molly .....Elsa vår älskade Elsa, vårt skitiga mufflonfår , uppfödarens ord... ....är "utlånad",  då minsann vet Molly det genast för hon kommer spankulerande genom huset.....ligger på bordet och VET att Elsa är inte här....samma kväll som Elsa åkte kom hon ....
Det är faktiskt lite mysko ändå, för inte gör hon så när hon är hemma inte.

Tvätt....Jaa, det var ju meningen det.....men igår tvättade son äldst ....och bröt av handtaget på tvättmaskinen....jag blev lite upprörd faktiskt. MEN...sånt händer och det gör ju ingen nytta att älta det och bli ilsk på sonen ...inget agg alls mot honom...
Han ska få komma upp ur brunnen sen....muttermutter....*skratt"

I skrivande stund står jag med laptopen på spisen, alltså, dom här makadoningarna e ju så himskans varma ju ! varför i hela världen gör man inte stödben på dom för! När man nu inte får/kan/ska ha dom platt på underlaget borde det väl för fasiken vara ben på så det cirkulerar luft under ...?!

Nu kommer jag till helgens eskapader.....jag har gått kurs...Reiki 1.....Det var så häftigt ! Rei..betyder...universell....Ki betyder livsenergi.....så jag har blivit initierad i Universell livsenergi....jag kan ge healing utan att ta av min egen energi utan använder mig av....o här kommer den del som många tycker e'....flum...jävla dumheter....osv....
den gudomliga livsenergin.
Vissa kallar denna energi Gud...andra högre makt...man kan kalla den StigArne och den är lika effektiv...kärt barn har många namn.
Det e' den energi vi alla lever i -och tar av och som aldrig tar slut. Vi , healern, blir som en kanal mellan denna energi och klienten, och har inte alls något med läkandet att göra egentligen. "Vi kopplar slangen till stora huvudledningen" som Laila , kursledaren , uttryckte det.
Det tycker e en otroigt bra liknelse, lätt att ta till sig. 
Vi som gick kursen e ju inte fullärda på långa vägar , det känns lite stöddigt att säga att man e healer ,  det krävs övning och träning med det, som med allt annat, för att  vi ska bli duktiga.
Det ska bli spännande att prova på nära o kära, djuren...
Min häst reagerade rätt tydligt, höjde huvudet och vände sig om o tittade på mig som om hon frågade " vad i hela världen gör du ! "
Sen höll jag bara handen på henne och hela hon skälvde till, sen sänkte hon sakta halsen så hon närapå stod med nosen i marken...
det.....e inte illa...

nu sitter jag i soffan , och känner mig rätt nöjd, trött o slapp. ska göra en kopp kaffe till, titta på Simon o Thomas designprogram...

ät paprika...röd...mycket C-vitamin ...







tjingeling folks...













 

Kommentarer
Postat av: Sanna

Ha det så mysigt i Kina.. Elsa behövde tvätten då jag trimmade henne men nu luktar fröken så gott så de andra tvä nästan är avunsjuka.



Ha det så mysigt nu och ta massor av kort!

2008-10-21 @ 12:08:01
URL: http://www.dragonlights.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0