Varit ute !

I kväll, har jag, efter tre dagars liggande i soffan med feber o elände...varit ute... Det var riktigt skönt faktiskt. Hundarna fick sitt race i trädgården tidigare och jag tog en tur till ett fint stall.
Jag har spärrat kanaler också ikväll....de tål ej nämnas ens för det är så vidrigt, men de är nu förvisade i alla fall. Vi har ett familjepaket på vårt Canal Digital abonnemang, med Discovery, AnimalPlanet, BBC Food, TV3, tja, och en himla massa mer.
Det blir mest Travel Channel och Discovery här faktiskt, men det är lite trevligt med djurpoliser och ooh! TV4 Fakta icke att förglömma ! Jag är snudd på fanatiker när det gäller program som handlar om sjukvård, himla intressant med medicin.  Skulle ju studerat medicin redan från början i livet men si det blidde det inte för jag skulle ju prompt sitta som fiiin sekreterare nånstans..
Jo tjena...jag som knappt kunde sitta still alls innan 25.....sen ....ja, sen kom mina underbara barn och så blev det lite dagmammeri och läkarsekreterarutbildning och så, men så vid 34....DÅ hade jag pluggat en massa och kom in vid högskola , då for vi till Saudiarabien i några år så det sprack där.
Såå, nu tar jag igen allt, och slukar alla program som handlar om medicinska under eller plastikoperationer eller vad det nu kan vara. Det har gått en hel del på TV4 Fakta.
Det e' aldrig för sent att lära så vem vet, jag kanske tar upp studierna igen rätt som det e'. En vidareutbildning på min läkarsekreterarutbildning kanske.

Jag har blivit utmanad via ...varghund.com att svara på några frågor så då gör jag som en snäll flicka och lyder genast.

1./  Nämn 5 saker du har i din frys:

1. Kycklinghalvor av stor härlig frigående lycklig kyckling
2. Färska bär
3. Färska örter
4. Fisk
5. Bröd

2. Nämn 5 saker du har i din bil:

1. En jacka
2. Grus på golvet o damm på instrumentpanelen
3. En påse med doningar till hundarna vid bilfärd
4. En väska
5. En kartbok

3. Nämn 5 saker du har i handväskan:

1. Bilnycklar
2. Bank-och körkort
3. Försvarets läppsalva
4. Husnycklar
5. Pengar

Nu e' klockan mycket och det är dags att krypa till kojs, ska försöka ta mig till affären i morgon , det skriker tomt i kylen bla, suck...det är så infernaliskt trist å' handla mat. Men, det är nödvändigt. Så ska jag på behandling, akupunktur bla. Sist gjorde det nåt rent för djä.....ont....så det är med viss bävan.
Kanske hoppar över det rent av. Kan inte riktigt avgöra om jag tycker det har någon effekt, jag e' lite dålig på att dra slutsatser om det faktiskt.
Jag VILL ju, att det ska vara effektivt ju, mot mina problematiska krypningar i benen tex, eller min höft som bråkar....men....ja...inte lätt ...

Åll rajt...good najt...

Kommentarer
Postat av: Sanna

Föekylningen är inte ditt fel,.,. jag hade nog fått den på ett eller annat vis.

Men jag står i jall afall upp och klarar mig fint.

Pussa els afrån oss och tack åter igen för helgen.. och jäklar bvad go Kebab tallriken var..

2008-09-17 @ 12:39:58
URL: http://www.dragonlights.se
Postat av: Malin

Hoppas akupunkturen hjälper=)

Djurpolisen kan jag bara inte titta på! Det är bara jämmer och elände och hundar som far illa höger till vänster =( Jag klarar inte sånt! visst är det solskenshistorier oxå men nä jag kan inte se det!

Härligt att du känner dej lite bättre i förkyldningen=)



ha en härlig torsdag!

Kram!

2008-09-17 @ 23:48:32
URL: http://majamelon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0