Kinesiska muren...

Datorn har fått stå över uppmärksamhet ett bra tag och så kommer det nog att förbli  "en stund".  Våren e här, det finns så mycket mer att syssla med än att vara inne och sitta vid datorn.
Inte minst för att jag gärna fastnar där....och det vill jag inte göra.

Kina var en upplevelse även denna gången och nu var även min syster med oss. Vi "gjorde Shanghai".   Vi ville gärna se muren igen så vi åkte nattåg till Peking och dagtåg  tillbaka till Shanghai igen . Såg en annan del av muren denna gången och den var en jobbig jäkel...en lååång smal trappa kan man mest likna den vid...vissa trappsteg var så höga att vi verkligen fick kämpa för att ta steget upp..

Men käre nån...muren...helt makalös...










Sen e' där ju ett byggnadsverk till som faktiskt är riktigt snyggt , inte historiskt men med vacker design. 474 meter upp i luften gick vi på glasgolv...vissa delar klarglas...läbbigt men helt fascinerande..jag med höjdrädsla fick verkligen ta itu med det på momangen.
Hissen och guider förde oss direkt ut i hela härligehten, med milt våld i den riktning det var menat man skulle gå....min impuls att göra helt om och smita ner igen hade varit stort omöjligt...tänk så mycket personal det kan drälla runt överallt...nogsamt bevakande allas våra steg...
Det gällde med andra ord att gilla läget .. Så...beväpnad med kameran framför ögonen slapp jag den första chocken av att nästan sväva i luften...det var bara att inse att här håller golvet...jag kommer inte att ramla ner.....
Första anhalt var 97 våningar upp, nästa stopp var högst upp 100 våningar.


utsikten...





 





ha det gott i vårsolen










Kommentarer
Postat av: Sanna

Wow vilken hissnande utsick.. underbara bilder.

Man kan verkligen känna historien vindar!

Sköt om er och trevlig VÅR!

2009-04-28 @ 20:10:39
URL: http://www.dragonlights.se
Postat av: Anna

Välkommen tillbaka till lilla Sverige igen. Vilka bilder. Jag blev lyrisk! Måste ha varit fascinerande att gå och uppleva historien på det sätt som ni gjorde.

Ha en skön försommar och ta hand om er!

Anna, Hera och Saga

2009-04-28 @ 21:41:29
URL: http://varghundar.se
Postat av: Anna

Guuu, vilka fina bilder !

2009-05-24 @ 10:13:27
URL: http://xahxa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0