Regn

Vädret e' inte det bästa just för stunden här i Tjörnarp, det regnar nämligen och det bidrar till den djungelkänsla som sprider sig i min trädgård...allt växer med kollosal fart..
Efter helgens utställning här är det tomt i huset efter Elsa , det vet Molly som tar plats i hela huset nu. Hon har ett absolut gehör för när Elsa är "ur vägen".
Dom har säkert en mycket klar kommunikation dom två för det ÄR verkligen så att Molly vet när Elsa inte är hemma och det med andra ord är fritt fram att knalla runt vart hon vill.

JAG saknar henne, även om min katt njuter av frånvaron .

Här är några bilder på två som kom riktigt bra överrens, Molly och vår underbara Alma som vi fick glädjen att ha i vårt liv i ett år.











några till...




























Ljuvliga ljuvliga Alma....vi sörjer dig inte längre , men hyllar livet vi fick med dig.

Göran har farit till Kina på ett par veckor , varmt är det i Shanghai.  Å jag o grabbarna vill diiit ! Äldste sonen är en aning avundsjuk på att vi åkte upp i världens högsta utsiktstorn, även kallad Konservöppnaren när jag var där och hämtade hem karln i april.
Kanske möjligheten kommer igen, vem vet! Jag åker gärna till Kina igen för det var en häftig upplevelse onekligen.

I går fick jag veta att en vän gått bort i cancer. Vi har haft sporadisk kontakt det senaste åren men lärde känna varandra 2004.  Varm o go', otroligt positiv . Vi talade om barn, hon fick sitt besked då hon varit på sitt första barnmorskebesök....avbrott av graviditeten var nödvändigt. Av behandling följde sterilitet..... Adoption var ett alternativ då hon varit frisk i fem år sa hon.
Hon fick inte vara frisk i fem år. nu har hon lämnat jordelivet, 35 år gammal.
För tre år sedan, 2006, lämnade en annan kvinna jordelivet...hon var 32...två barn..

Livet kommer en väldigt nära ibland.



/ eva

Kommentarer
Postat av: Anonym

oh mamma va söta bilder på elsa i tältet!!

2009-07-15 @ 13:55:57
Postat av: carro

o ALma med såklart!

2009-07-15 @ 13:56:24
Postat av: Anna

Förstår att du måste ha älskat denna varghund.Hon var lite lik Hera. Underbara bilder. Må gott och vi höres snart igen.

Kramar Anna

2009-07-16 @ 17:35:42
URL: http://varghundar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0