Elsa hemma igen 1;1..CK..BT1..CACIB, BIM, Svensk Vinnare..

Idag har vi , jag och Göran, varit i Malmö och hämtat Elsa som ställdes ut med gott..gott..gott...resultat.. = D

Vi spankulerade omkring och kikade på hundar och produkter och smög lite försiktigt i ytterkant av vargringen så att inte Elsa skulle få syn på mig och bli helt i gasen.  "Flickorna Dragonlight's , två-,  såväl som fyrbenta, gjorde bra ifrån sig i ringen.
Lätt var det inte hålla sig undan kan jag säga men då vi faktiskt tagit helt rätt i tidsberäkningen spenderade vi precis lagom "stå-ut-med-väntan-tid", vi fikade och käkade och förströdde oss, ett koppel blev det bla.
När vi så fick gå till gänget på tre trötta , men nöjda o glada flickor blev Elsa så glad så hon helst hade hoppat i famnen på oss, jag fick mig en rejäl kyss...den syns på överläppen ...*skratt*...tokfia...
Ett gnag på näsan fick jag och Göran blev tacklad, lika glad som vi över att ses igen. Hon har haft ett par buskul och keliga veckor hos sina gammelmattar och gammelhusse och det blir en omgång bus o kel igen i juni och juli då det e utställningar lite i hemkrokarna o norröver. Men nu rår vi om henne här igen, vår flock är fulltalig ....skrockade hönsmor förnöjt....
Det var trevligt att träffa er idag ! Hoppas ni kom hem lugnt och säkert.  Ser fram emot utställningen i Hässleholm och Bosjökloster.

Hon ligger här bakom mig nu i sin biabädd som är nytvättad, dagen till ära minsann, den ser ut att duga . Hon gick igenom de små hundarna rätt noggrant här idag, Viktor fick sig en rejäl genomgång innan han talade om att det fick vara nog på närgångenheten.
Han ser ju festlig ut där inne i sin lilla tratt ju ! Får man ju kolla så allt står rätt till och flytta runt på den där tratten lite så den inte sitter för hårt...begriper ju vem som helst !......utom liten surgnet Viktor....han tyckte inte om uppvaktningen...
Såret hans ser ok ut, det tycks ha glesat sig lite , en aningens oroväckande, men jag sköljer med silver och håller ögonen på det så går det säkert bra med läkningen. Håll en tumme...
Vi har köpt lite god köttmat till honom också så slinker medicinen ner utan bråk med honom , det känns verkligen onödigt att strida, nu funkar det bra för alla inblandade. 
Eftersom Molly, sin vana trogen, gjort sig hemmastadd överallt i huset nu medan Elsa varit iväg hade jag koppel på madam när vi kom hem, ingen Molly i närheten så koppel av.  Det var dags för kvällsmat och grinden mellan kök och matrum stängdes mellan hundarna. Efter ett par minuter satt Molly på köksbordet och spanade in i köket...hoppade ner på golvet och tog några kliv mot grinden då kallade jag till mig Elsa som stod o drack...med vaggande svans och sänkt huvud stack hon lugnt ner nosen i ena grindspjälan , men Molly slank iväg igen, suckade väl inombords....ååh...e' nu den tillbaka igen...jobbigt...här har man fått plats överallt o så e det kört igen...sucksuck...
Sorry Elsa...ingen lust nu...ska lägga mig o sura lite....

Nu ska denna mänskan ta och göra en kopp kaffe, slå rö...öh...umpan i soffan och kika på TV lite grand. Alltid är det nåt spännande att titta på. Travel e' ju en himskans trevlig kanal bla.
Först en tvätt som ska förpassas in i tumlaren och S E N ska kaffet på..är planeringen i alla fall, men som den kvinna man är så blir det lätt ett gäng saker på vägen mellan datorn och kaffekokaren som liksom bara måste göras dom också innan man kan slå rö...öh..umpan i soffan...

nu går jag mot kaffekokaren...

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej Eva!

Det var synd att jag/vi inte kunde ses. Vi hade bråttom ut till Dag som väntade otåligt. Han ville dra nu, suttit länge med Saga och tyckte det räckte. Förstår honom. Men vi syns säkert en annan gång. Du har en mycket vacker stor dam som tar hem alla titlar.

Kram på dig

2009-03-24 @ 06:38:45
URL: http://varghundar.se
Postat av: Anna

Supergrattis ! Du vet ingen som e haj på tyska och köra på autobahn...och som kan vara borta en sisådär 10-12 dagar i juni...hittar du en sån under nån sten i skogen så fånga o skicka hit !



Kramisar

2009-03-24 @ 21:36:33
URL: http://xahxa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0