ibland

tryter fantasin, eller om det är orken att skriva något. Faktum är, att egentligen innehåller varje dag något som man kunde ....jag...kunde skriva något om . Men hur kul e det på en skala att höra hur jag tvättat sonens fiskardress....egna fleecejackorna... njae..det e ju inte så festligt ju faktiskt. Fikade...lyssnade på musik och somnade tvärt i soffan...
Sen e det så att det är så jäkla kyligt här i "dator/bibliotek/hundrummet"...så jag ids inte sitta så länge i stöten . Blir rysligt kallt om fossingarna.

Den senaste tiden har varit en sån tid när det varit lite struligt med mycket, det har en förmåga att bli det ju när något liksom slår knut på sig så hänger tre andra grejor också med.
Garaget är ett sånt exempel...just nu ser det ut som fan på ren , oförfalskad svenska. den som vågar sig dit in ...ser för det första en pappkasse liggande på golvet...ur dess inre har ett stort antal tidningar vällt ut och ligger liksom spridda överallt..
Fågelmat har gjort sällskap då någon vällt ut den plastbytta modell papperskorg jag har haft stående där med mat till mina små telningar i trädgården...Löper blicken en liiiten aning uppåt tronar två torktumlare där ...tror fan dom växt fast i golvet faktiskt för dom har stått där ett bra tag nu...
Bakom dessa ...ligger skor o stövlar spridda...kartongen jag lagt dem i och som bars ut i garaget för att ställas in i skåpet ....sprack... 
Jäkla skåp...kunde väl för tusan moffa i sig skorna själv ....inte kräva mänsklig hand till hjälp. Sen ...jaa..seen vet ni...sen har det skett någon form av explosion i resten av garaget och det är inte med ord möjligt att beskriva denna kakafoni av prylar som formligen väller fram och upptar hela ytan... Tomglas...julpapper...sen julen 2007 !! ligger där säkert nånstans i gömmorna....gamla stolsdynor..Trasmattor har jag en mängd....älskar trasmattor...dom väntar snällt på tvätt.
Allsköns saker som jag sparat på ....för hej o hå nu ska vi ha garageloppis...!  även detta 2007....ja jag vet...patetiskt..
Min käre svärfar är en sådan man som har mycket "bra-att-ha" i sitt garage...jag får kanske skylla på honom, han är ju lite av en förebild liksom...
Eller..kan det vara så att sonen hans är lik sin far....hmm..hm...

Hästen min som pryder tidigare inlägg här har flyttat till nytt stall och det är ett trevligt ett. Men, det var med vemod vi lämnade "vårt" gamla stall ändå. Första dagen där rev hon upp ett sår på sidan och nu får jag vänta tills det är läkt innan jag kan rida. Det var dags i dag annars, men nu fick jag titta på istället.
Elsa och jag har flängt runt i skogarna här och Elsa får springa fri, hon är mycket duktig faktiskt, men, steget före får man allt vara ändå för hon har en jäkla blick.  Själv är jag mest skraj för att nåt rådjur ska dyka upp eller förfärliga tanke , ett vildsvin.
Men hittills har vi inte sett något, vi åker ibland upp till min syster och där har vildsvinen ibland bökat upp nästintill åkrar i deras skogstomt.
Dom har en ofantligt stor tomt i direkt anslutning till skogen, och den övre delen är helt orörd, där har dom små vildsvinen härjat runt.
Vi promenerar alltid där med hundarna, och vilken underbar miljö det e', jättehärligt. Lite läbbigt också för det finns rätt gott om älg där också...

I helgen hämtar uppfödaren Elsa för ett par utställningar , alla tummar hållna för framgång ! Sen är sommaren inbokad också, många utställningar, jag uppdaterar och meddelar hur det går. Sen om allt går vägen är det dags för valpar för Elsa till nästa löp, i augusti bör det bli , spännande .

Nu kallar soffan på min rumpa...ajöken . sköt om dig.


Kommentarer
Postat av: Anna

Hej Eva! Visst går det att komma igång med motionen. Det gör du ju redan. Du är ju ute med hundarna och hästen tar sin tid. Sedan allt hemmajobb...jösses vad du håller på!

Kram på dig! Anna

2009-03-02 @ 20:18:37
URL: http://varghundar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0