Vår !

Det e' vår o' det e' så härligt så det e' inte klokt. Så gött med ljust om kvällen och jag ser fram emot att meka i trädgården här sen med gubben min som ju e' hemkommen.
Först ska det helt avslutas i Kina och då får minsann lilla jag följa med....jag ska till Kina igen! Å, det ska bli jättehärligt att få komma dit en gång till. Nu ska min syster också åka med oss och förhoppningsvis ska vi återse muren , det hade varit trevligt att göra det en gång till.
Allt löper perfekt dessutom med grabbarnas påsklov så dom får hålla fortet medan jag är borta. Himskans trevligt ska det bli. Ibland funkar allt !

Vår lille Viktor kom haltande här i förrgår kväll plötsligt och vi upptäcker ett fult sår på vänsterbenet. Han har slagit i / fastnat rejält någonstans för huden var nedrullad som en socka...stackars klimpen. Jag rakade honom och insåg att min goa veterinär allt fick ta en titt.
Stygn blev det en 4-5 stycken, det ser rent o fint ut än så länge så vi håller alla tummar för att läkningen löper helt utan strul. Tratten trivs han inte med något vidare men har börjat vandra runt lite grand här ändå, inte fasen e det bekvämt med en jäkla plastkrage inte...den behövs däremot för han slickar genast på såret när han har möjlighet.
En penicillinkur fick han också för att inte få infektion och det var ingen lek att få honom att svälja den kan jag säga...han väntade snällt tills jag släppte taget om hakan ....då spottade han ut pillan igen...o' jag pillade in pillan...o han spottade....jag petade in...tredje gången gillt...jag vann...
eländig liten Viktor med tratt..

lille parveln...



På söndag ska jag hämta Elsa i Malmö då det är hundutställning där. Jag ska hålla mig i ytterkant tills hon är färdig i ringen så hon inte ser mig,  gör hon det,  lär hon tappa fokus och det vill vi inte .
Ska bli trevligt att gå omkring och kika på hundar kolla vad kul det finns att köpa...nog behöver man alltid nåt ! Tuggben om inte annat.  OCH inte minst....hämta Elsan vår....

Haha..Viktor e' back....nån stackare går förbi ute på gatan och han står och talar om att dom ska skynda sig på...morr..morr...

Ha en härlig helg,

Kommentarer
Postat av: Anna

Vad trevligt att se dig i Malmö. Tråkigt med lille Viktors ben, men det läker nog fint så mycket ompyssling han får. Tänk när Saga gick omkring med en sådan tratt..oj oj oj..det var inte roligt. Hon dunkade i allt och tyckte synd om sig själv. Hera däremot skötte det galant.

Så visst förstår jag att lille Viktor inte tycker om en tratt. Vem gör inte det! He he..

Kram på dig och vi syns

Kul med Kinaresan. Det är dig väl unt!

2009-03-21 @ 08:49:36
URL: http://varghundar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0