En videokamera

fick jag i födelsedagspresent, en liten smidig en som man också kan fota med. Jag hann i runda slängar se den i stort sett sen har grabbarna mina lånat den, ene sonen filmar fåglar och sina fisketurer .
Andre sonen har nyss tittat på en bil som han vill köpa och lånade då kameran för att lilla mor också kunde se den .Riktigt roliga inspelningar har dom gjort med kompisar, Alex och en kompis gjorde sin egna "Blair witch projekt" uppe i skogen här.


Hur som helst har jag målat och stått i och målat pallar, byrå, köksbord, farmors linneskåp, och några små "Moppe-byråar" från Ikea.
Nu är även köksgolvet något ...eeh...tja...alltså fläckigt, fast på sina håll skimrar det riktigt fint minsann.....eller INTE!  Nä, det ser faktiskt för dj....gt ut.  Alltså jag är ju en spontan person va, och när jag får nåt för mig så har jag ibland inte tid att ....suck....skydda ....först...
Eller så gjorde jag det kanske undermedvetet för att få slipat golvet som vi har skullat göra i många år nu....skullat förresten...heter det så?!  Mm..japp...får nog skylla på det undermedvetna ändå...=D
Det är lite rengöring som behövs alltså. Men herregud så tråkigt, fast fint blir det ju när det är rent och fräscht..
Bilder på möbler kommer, lovar jag, kanske i morgon om jag lyckas meka in dom från kameran som jag kidnappat nu.

Vad mera....Åh..av lite allvarligare tongång.  Askan från vår fantastiska Alma är kommen hem nu. I en vacker , enkel urna i körsbärsträ med en ros på.
Svårt att se den, men samtidigt är för mig inte urnan personifiering av Alma, hennes själ är fri och hon springer rask omkring på de platser hon varit som lyckligast. Säkert är hon här ibland. För visst finns det en hundhimmel.
Det förtar dock inte saknaden för den är massiv, jäklar så hon fattas oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0