Snorgrisar e' dom allihopa, allihopa, allihopa, snorgrisar e' dom allihoopa...

allihopa men iiinte jaaaa!
Harkel..harkel...nåja, än verkar det som om jag kommit undan men det hostas och snoras och hålls väsen så det står härliga till här hemma. Sonen fick vi fiska upp mitt i natten från skolan för han var enligt egen åsikt döende...
Skämt åsido, han är gräsligt förkyld och har legat pall i nästan 3 dagar nu.
Ska ringa VC i morgon så dom får kolla hur det ligger till med herr Andersson junior. Bihålorna känns inget vidare och han väcker huset framåt morgontimmarna med hostattacker stackaren.
Caroline var hemma här i helgen och är på bättringsvägen efter en vända förkylning hon också. Verkar som om det flyger runt baccilusker här i Skåne för även svärmor är dålig, har otäck hosta och förkylning.

Jaa, nu har tre veckor gått och maken åker till Kina på tisdag....;o(   .... trist..... MEN V 43 e' det jag och ungdomarna mina som åker på visit.....gulp...man e' ju rätt ordentlig landkrabba kan jag säga....ingen höjdare att flyga tycker jag.
Uuääk...jaja...det löser sig ju....behöver inte rya om det ännu.

Nu har vi flyttat runt snart sagt på det som går att flytta runt på i huset och det känns bra. Det ligger en massa "bråte" runt nu överallt som ska hitta nytt hem....men alltså...var i hela friden kommer allt ifrån!?  Jag tycker jag sorterar bort och håller på jämt ju...ändå e' det en massa mysko småprylar som lyckas ta plats överallt.
Exempel... Idag...hittade jag....ytterligare en stor tejphållare till exempel....men va! vem behöver två....nu har vi det....kanske i ett svagt ögonblick tyckte att vi behövde var sin jag och maken....suck...mysko...
Miniräknare.....8 stycken !  Två av dom rätt fina dessutom....används dom....njaä...Varför ligger det inte pengar och dräller på det viset...shit jag hade varit rik..

Idag har vi haft besök av min syster, make och deras tre fosterbarn, plus deras hund, siberian husky/malamute Nanook, han och Elsa gillar varandra skarpt och har så kul ihop.
Man får hålla undan när dom rejsar för jäklar va' det går! Dom små får vara ute när hundarna är inne och tvärtom, i synnerhet när de spelar fotboll , annars blir det bowling .....med smågrabbar som käglor....STRAJK !....splatt ...där satt Sebbe i väggen....
Inge' bra.....

Idag har det varit skönt väder och uppehåll !  Hör folk! Inget regn.....kors i taket....för här har det varit rena monsunen länge nu...faktiskt inte en enda hel solskensdag sedan Göran kom hem.

Idag sken solen inomhus också!




Ett levande solsken i händerna på svåger Peter.......Eeeba ....det e' jag det....han skrattade hjärtligt när jag fotade....



Eeeeba....!   ...o' så skrockade han igen.... ;o)



En som också hade kul, min syster Ingela




Aaah, puss på dig Caroline....Ville har redan tagit plats...



Men  Alex ! Pussas ingen med dig? Jaaag kan slabba lite om du vill! 

Men näää! Ta bort henneeee skriker Ville ! 




Uuh...sa du nåt plutten....? Duns...var e' Ville...


nattinatti....



Kommentarer
Postat av: Elin och Wigge

Det var så lite så beklagar att det tog den lilla tid det tog innan den hittatde hem till er.



Nästa år får ni också följa med till ön och hänga på det som säkert kommer bli vår nya tradition.



Se nu till att peppa Elsa riktigt ordentligt innan vi kommer ner till skåne land för utställning om några veckor. Tiden går så fort.



kramar

2008-08-26 @ 17:02:00
URL: http://www.varghund.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0