Tannalös, ja e tannalöös..

Nja, inte jag.  Men Ville....

Usch nej, jag ska inte skoja om det för det är illa ställt i munnen på min lille kille, med många utdragna tänder och nu också den hörntand som pekade rakt ut! Idag , ikväll , har vi varit till veterinären och skrapat tänder, det fanns ingen bot för tre av dom, de två bakre i överkäken, en liten på vänster och den stora på höger sida. Och så den*the tand*....som Ville e' kändis för.
Än har han "gnag"-tänder kvar och kan äta vanlig mat men sker förändringar så här fort så kan det bli illa om ett par år.

Usch, det vill jag inte tänka på bara . Nu ligger han och pustar ut i soffan med Daniel, yr i bollen. Jag trodde jag skulle åka av vägen när jag for hem för plötsligt tjöt han som en tok och brölade och höll väsen...HÖGT....!  Shit, jag hade lagt honom i baksätet i en fluffig filt men fick väl brått av vägen och skopade upp hunden och la han i framsätet bredvid mig istället.
Där låg han sen och glodde på mig...försökte nog fokusera för han var ju inte klar i knoppen.  Så otroligt söt, av narkosen hade han nu stoora pupiller !
Jag tankade och fick först inte upp tanklocket, det kärvade förra gången också , märkligt. Fick låna skruvmejsel av personalen och då gick det upp. Sen när jag stod och tankade lång om länge blev det strömavbrott....men va fa....hann dock få i en dryg halvtank så jag klarar mig.

Nu är det viljornas krig mellan mig och Daniel här, han , tjyven som stulit mitt lakrits, vill se discovery och jag, stackars jag med ont i rygg och ischias som är för jäklig , vill se...hm...nåt annat...jo! Sommartorpet var det nog jag tänkte mig.
Kan ju inte göra mycket mer än vila en aning nu när jag varit iväg, det är inte en dans att ta sig in bilen och sen stå i en timme hos veterinären.
Jag har förtjänat min tid vid TV'n, kan ju inte gå till sängs nu, inte tvätta...aj....städa...uäkk..nä....sitta vid datorn...ajaj....Han å andra sidan kan göra precis vad han vill.  *sa hon.....tjurigt....

på onsda kommer gööööraaaan.....
Oh, det glömde jag ju berätta ju!!  Göran har hittat en kamera till mig, digital systemkamera eller vad det heter, Olympus, sparar 2500 på att köpa den i Shanghai... Oh härligt, nu ska jag ta bilder på allt och alla och allt och alla kommer att bli fullständigt tosiga på mig!!!   

Men, det skiter jag i för nu ska jag testa kamera!  


  

bye.....









Kommentarer
Postat av: Caroline

Oh villekillen...då e han ingen vampyr längre då...



Oh precis en sådan kamera vill jag med ha, en redigt bra en. Kul o prova den i helgen :)

Ikväll ska jag o Åsa planera resa, imorgon kommer daniel o lagar mat hos mig hehe o torsdag passet, sen tjööörnarp :)



KRAM

2008-08-05 @ 10:48:16
Postat av: Malin

Stackars lilleVille =( Min mamma och pappas hund har fått dragit ut hälften av tänderna men han är ju 16 år oxå så det är väl inte så konstigt kanske=)

HOppas du får göra operationen snart! Förstår att det måste ha varit jobbigt=(



Kram!

2008-08-07 @ 13:02:55
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Sanna

Ingen pirat mera men men vad gör det bara han mår bra,



Du har mail och en förfrågan..



Kram på er

2008-08-10 @ 18:40:02
URL: http://www.dragonlights.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0