julmarknad

Igår var jag och en väninna på julmarknaden i Höör. Jag hade inte riktigt väntat mig att där hitta en adventsljusstake som jag bara måste ha liksom....
Kostade lite över planerad budget för marknaden men vad göra när kärleken drabbar en !!  Det är en rätt trist miljö på den marknaden, ingen störtfeeling men det är ändå vad det är med julmarknader...det är ju mysigt ändå. Matmarknaden blev av med lite korv, dom slank ner i min kasse...likaså ett par morgonskor av härligaste skinn med krulligt foder inuti...
Ja...alltså....morgonskorna fanns ju inte på matmarknaden då förstås...men väl utanför ...vi provsmakade underbar nougat...åh så gott..
Dottern kom med pojkvännen, vi möttes där och sen också här hemma, jag och Titti satte oss o tog en fika och undrade lite vart ungdomarna tagit vägen ! Tänkte att dom kanske var uppe hos brorsan.....men nej...det visade sig att de lagt sig på en säng däruppe och somnat !!
Lite snopet men vad gör det *skratt*...det blir väl fler tillfällen.
.
Det var en mycket trevlig dag igår, lugn och skön och ingen jäkt , bara trevliga upplevelser. Idag på morgonen har jag varit o hämtat ljusstaken jag köpte...
När jag kom hem hade Elsa i vanlig ordning rotat runt i köket efter något att göra...idag blev det en påse proteinpulver som offrades...hela golvet  var nersölat med detta pulver, och även emballaget hade fått sätta livet till och låg spritt överallt...
Alltså...man kan ju hålla sig för skratt liksom....det vete fåglarna om hon inte hoppar upp och snor saker för inte kan jag komma ihåg att den där påsen stod inom räckhåll för henne...
Hon slank genast undan o la sig....då glor hon på mig under lugg....jäkla hund !  Men inte kan man vara arg någon längre stund på henne. Jag muttrar och svär när jag håller på att städa undan så är det liksom klart sen när jag ska möta henne....jag konfronterar inte henne i det läget...för då är jag rätt ilsk .

Nu ska jag käka lite...och sen ska jag åka o handla mat...vilket jag tycker är något av det tristaste man kan göra....
Men...clementinerna är slut...smöret likaså och mjölk kan behövas...

ha det gott i julstöket...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0