Lugn dag

Skogen fick sig ett besök idag. Tog en promenad med Elsa och mötte  "min" nagelteknolog och hennes riesenschnauser som gjorde oss sällskap en bit.
Hennes pojk är till åren kommen och jag tog tillfället i akt att släppa Elsa lös. Tänkte att hon lämnar ju inte hans sida. Hon flög som en vind och tyckte det var himla kul med en kompis att leka med.

Efter ett litet stycke fick de syn på en dam vid sjökanten och ärade henne med ett besök...Elsa kom inte på inkallning utan tyckte  tanten var mycket roligare. Ice, riesenkillen, gick snällt tillbaka till matte, och jag fick se varför Elsa inte brydde sig om att jag kallade..
Det stod två småhundar inklämda mellan två stenar och stirrade förfärade på henne !  Då är man ju bara tvungen tala om att  jag ääär inte farlig förstår ni för jag är bara så där himskans stooor bara .....liksom...
Damen med hundarna var mycket lugn och misstyckte inte att jag hade lös hund som nu uppenbarligen inte kom när jag ropade. Jag tackade för det, hon hade lika gärna kunnat bli rasande på mig .
Allt gick bra och vi vandrade vidare, Ice och Elsa badade lite grand, jag hade tyvärr inte kameran med mig så det blev inga bilder idag , men det blir fler tillfällen.

Eftersom maken jobbflyttar till Kina ( Shanghai i 1 år) på onsdag är det avsluta allt som inte kan vänta-dagar här hemma. Stängslen är klara...he.he...ingen flygande Elsa längre...

image94

Möblerna är uttagna....suck...är så trött på plast...vill ha naturmaterial men de får hänga med denna sommaren också.
Ett partytält köpte vi förra sommaren, ett stort ett, det ska upp i morgon. Ingen vacker syn precis men himla mysigt.
Ska sätta lite grönt runt om så det inte  ser så plastigt ut.  Har kört ner stålpinnar inuti benen så kanske det lever hela sommaren dessutom. Ett annat vi hade "dog" i blåsten, vreds fullständigt av.
En pallkrage extra är satt på en av mina såbäddar så jordgubbarna får tillräckligt djup. Har hur mycket plantor som helst så hoppas de bär frukt också! Mums.

Storkyckling hämtade vi i lördags, så nu fylls frysarna av 12 x 3,4 kg kyckling. Faktum är att mina händer är i lite taskigt skick just nu så vi delade bara dem i halvor och frös in.  Gott, gott med kyckling.
Garaget har fått en liten sortering, nu kan man utan att riskera livet gå in dit. Man ser till och med golvet ! Sonens moppe kan också stå där!
Ja jäklar va' det kan samlas skräp .

I morgon ska jag ta med en väninna och åka till min Tullamore. Det ska bli trevligt. Ska ta bilder och filma.
Åh förresten, e' det nån som har koll på hur man lägger in filmsnutt här på bloggen?

tjingeling ,

Pssst ! Tack alla som skrivit så fint om mina djur....blir så mallig så...*smile*

Kommentarer
Postat av: Helena

Vad spännande med 1 år i Kina....men det måste vara jobbigt att vara hemifrån så länge.
Vi köpte stolar till altanen i konstrotting förra året.....det finns mycket fint i det materialet och det är helt underhållsfritt.
Ha en skön dag!
Kram

2008-05-08 @ 08:24:53
URL: http://www.vildaella.blogg.se
Postat av: Sanna

Klart den fröken var tvungen att prata med dem, hennes nya familj har ju också småhundar och de är ju bäst (enligt fröken själv)

Skoj att guibben din åker till kina hoppas han har bra hundsaker med sig hem till Elsa *haha*

Sköt om er i värmen och MERA KORT !!!!

Kram på er alla.

2008-05-09 @ 12:54:21
URL: http://www.dragonlights.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0