Shanghai..

Min make, Göran, hej älsklingen!....åkte till Kina, Shanghai, i onsdags....Idag, måndagen efter onsdagen min make åkte till Kina, Shanghai....blir det jordskalv !!
Det kändes av i norra Shanghai, 18 miljoner människor, ge och ta några hundratusen , har inte talat med maken men det lär ha varit lugnt där han är.
Han har fått nytt simkort till mobilen, kinavariant,  och jag får de mest märkliga mess som mest består av krumelurer och apostrofer , cirklar och rutor. En och annan bokstav slinker med också men det är för det mesta helt obegripligt.

OK, lyckades jag utläsa ur messet tidigare, så jag går på det. vid ett annat tillfälle när maken jobbade i Saudiarabien, var han på resa också. Då passade nån på att smälla en bomb på amerikanska ambassaden...gissa var maken var.... jodå, precis intill.... men tack och lov utom räckhåll för skada. 

God vän till dottern tyckte att det var lite kul att jag inte bara har adressen evaskineser och två kinahundar, nu är gubben också kines !!

  Kinagubbe 1   Kinagubbe 2  Kinagubbe 3

Jaha ja....där försvann minnet....hade alldeles precis för mig att det var nåt jag skulle berätta men ack ....har man teflon i pannan så har man....inget fastnar..

Dax för latmansmiddag....ska bara ha varmkorv med bröd...skönt att inte stå vid spisen alltid. Med spenatblad och ruccolasallad, tomathack och lite rödlök, blir det lite roligare.....och ....godare..
Är nu ingen korvälskare precis....det är allsköns bråte i korvarna tycker jag, men ibland så går det an.

Ha en skön afton i afton folks

Kommentarer
Postat av: Malin

Haha jag åt varmkorv ovh bröd till lunch! Det går fort och är gott =D
Usch så otäckt att allt ska hända när någon man känner är någonstans. 4 månader efter den gräsliga tsunamin i Thailand for min bror och hans familj på semester dit (dom hade redan bokat och fick inte tillbaka pengarna). På natten den 4e dagen så började hotellets personal att dunka på allas dörrar och skrek "Tsunami! Tsunami! Run for the hills!". Brorsan tog varsinn unge under armarna och sprang ut där en lastbil stog och väntade för att föra upp gästerna i bergen. Efter 3 timmars vandring uppför (eftersom lastbilen inte orkade) så var varningen över för flodvågen hade utplånats längre ut till sjöss...Jag satt och såg på nyheterna när varningen utfärdades och höll på att dö av hjärtattack...Tur att det finns mobiler säger jag bara...

Ha en härlig kväll!!

Kram

2008-05-12 @ 19:47:14
URL: http://majamelon.blogg.se
Postat av: kinesgubbe1

Hi hi, fyndiga vänner vår dotter har. Skönt att jag fortfarande är nummer ett. :-) Det värmer min älskade.

Jordbävningen, hade sitt epicenter(?) långt från Shanghai. Fick veta att "känningarna" var så kraftiga att firmans huvudkontor evakuerades (inhysta på 36:e våningen).
Även om jag är välväxt (på höjden alltså) påminns man att man e rätt liten ändå.
Mmmm... skulle va himla gott med en kokt korv å bröd som omväxling till ris å nudlar.

posåkram

2008-05-13 @ 12:29:07
Postat av: Helena

Vilken tur att din man inte var i närheten av de jordbävningsdrabbade området.
Vad rädd du måste ha blivit innan du fick veta att allt var ok.
Ha en bra kväll!
Kram

2008-05-13 @ 18:29:04
URL: http://www.vildaella.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0