Sotaren

var en mysko figur tyckte Elsa. Han å andra sidan tyckte att hon var en förtjusande bekantskap o försökte fjäska för henne medan han arbetade.
Nja, tyckte Elsa o gled snyggt undan hans "närmanden", jag stängde grinden om henne ett tag så hon kunde stå o glo på honom medan han sotade kaminen i matrummet. När det var bekant för henne öppnade jag grinden igen och han fick sig en kyss där han satt på huk på golvet.
Blängde misstänksamt på den långa "viskan" han hade och höll noga koll på den när han sen packade ihop sina prylar igen. Sen la hon sig mitt i dörröppningen så han kom inte igenom ! Han skrattade gott åt henne, tokan , först ville hon knappt se åt honom sen får han inte gå .
Där har hon aldrig någonsin parkerat sig förut, rakt över tröskeln låg hon.

Bilen har blivit besiktigad idag och gick igenom med bra betyg, vilket ju är otroligt skönt , så man slipper ombesiktning.
Lite skumt e' det , för om det e' bromsbeläggen eller vad i fridens namn det nu heter där vid framhjulen,  så ialla fall tjuter det nåt rent förskräckligt när jag kör..
Nåja....inte bara när just jag kör, det e' jämt så. Kanske behövs en smörjning el nåt, ska ringa "bilPelle", så han får kolla igenom det där, bromsarna fungerar absolut felfritt tack o lov.
Halvljuset visste  tydligen inte i vilken riktning det skulle lysa för det var helvrickat, nu inställt av killen som besiktigade bilen....det lustiga är att förra gången vi besiktigade då ställdes halvljuset om av den killen....
*skratt''...
Alex och en kompis satte in säten igår, vi har en 7-sitsig bil och alla ska sitta i så de kan kolla att bältena funkar som de ska...såå, sonen fick hjälpa till då jag inte orkar slita med det.
Ja jäklar så dom slet....mina råd...shit så ilsk man kan bli då! Jäklar så han fräste på mig sonen...haha..inte vill man ha råd av morsan inte...
Kan ju i en parentes säga att jag  (HADE)  hostharkelsåklart rätt.....så pytt på dig grabben....lille mamsen kan hon du...

På tisdag ska jag förhoppningsvis flytta hem min häst, dock till sorg för de som haft henne på betet för de har förälskat sig i henne och sörjer lite att hon åker. Ger oss några månader här nu, orkar inte min kropp så får jag sälja henne, men jag ska ge det en chans i alla fall.
Sen på onsdag är det dags för allmänlydnadsklass för mig o Elsa. Förhoppningsvis kan dom få lite ordning på mig där....uööh...eller var det Elsa ....a little bit of both maybe... Skoj ska det bli verkligen.
Och, i morgon ska jag iväg o kika på ett pensionat inte långt härifrån, killen som har det är även hundpsykolog så kunnig lär han ju vara.
Lite "lustigt" kring det är att när jag sa det till en väninna att jag tänkte mig ha dom små där sa hon: " åh, ja, det var där farmors hund dog"....." öh, förlåt !?...." jaa, den låg död morgonen efter och mannen var helt förtvivlad.." 
"Jahadu, men det låter betryggande ! "
Gulp.....Tydligen var farmors hund till åren kommen....eller var den det ...jag minns inte om vi talade om det förresten...får höra med henne sen..

Klockan e' strax efter 8 och det känns som om klockan är mycket mer, helmysko, kan ju inte gå o lägga sig nu ju....får krypa upp i soffhörnet o se på TV...till en mer anständig timme.
Det ska sägas att jag sällan kommer isäng före 12, har alltid lite pul och fix att göra på kvällen. Det e' så skönt när det är lugnt och tyst, ingen ringer, hundarna har haft sista kisseturen vid 10 el 11...lite ljus tända...mysigt.

ja det var väl det hela för nu...ha en go' helg. jagska på kalas, väninnan o hennes make fyller båda 50 i år.

ät dinkel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0