Lite off

E lite trött och sleten idag efter en natts kass sömn. Mår en aning tjyvens i magen sen igår och det ligger en huvudvärk på lur hela tiden. 
Det var väl en trevlig inledning på bloggen idag va!?  Nä..håller med men så ligger det till idag. Men....idag....ska jag inte göra något alls förutom ta hundarna
Det där..."inte göra något alls" betyder ofta  :, diska, städa i någon form, tvätta,  kamma och promenera hundar, och lite annat smått o gott.
Idag är jag orden inte göra något  trogen dock .

Har sålt vår hund-bilbur idag. Den passade som en smäck i bilen , så nu tronar tre små hundar i den. Mötte idag en American hairless terrier, mycket söt hund, lite robustare än våra chinese crested, men, mycket lika exteriört annars.
Jag har plockat lite smågrenar från trädgården så det blir smidigt att sätta eld i kaminen, vi har såna där vita små kuber som brinner i 10 minuter till hjälp också men det är bra med lite smått bränne utöver det.. Så doftar det så gott också. Ska klippa ner granen sedan i småbitar och låta torka för det doftar härligt när det brinner och så sprakar det från barren.

Vardagen är på sakta ingående. grabbarna börjar skolan igen denna veckan, yngste sonen i morgon och äldste på torsdag. Det stod tvätta på shemat för den ene men det tycks ha glömts bort ....svårt tvätta när man sover ....hm...alltså...jag kan inte minnas att jag själv sov så till den milda grad när jag var i deras ålder !  E det något med grabbar kanske...

Dags göra middag snart, om jag inte helt enkelt ber en av grabbarna att faktiskt fixa middagen idag...så kan jag vila en stund. Får nog bli det. Koka ris och steka lite stroganoff e ju inte så svårt.

Hej så länge. ha en härlig tisdagkväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0