Nytt år..

GOD FORTSÄTTNING PÅ DIG! 

Det sparkades igång med ett strålande vackert väder här hos oss. Dagen inleddes dessutom med....eller dagen förresten....då jag inte är någon van nattramlare sov jag illa och klev inte ur sängen förrän kring halv 12 idag...
Hursomhelst så inleddes min dag med att våra gäster till nyåret kom för att hämta sin bil som stod kvar här då de promenerade hem i natten.
Pga....eller, tack vare ska jag säga,....olika omständigheter, såsom sjukdom, blev det så att Göran och jag fick sällskap här hemma. Grabbarna skulle på sitt håll och dottern också egentligen, men då värdfamiljen lagt sig sjuk rejält kom hon hem för att fira med oss. Sällskap fick vi också av god väninna och hennes make som också skulle ha firat nyåret med ovan nämnda familj.  Jag föreslog att vi skulle slå våra påsar ihop och så gjorde vi. Vi hade en lugn och skön kväll här hos oss,  väldigt trevligt var det.

Då jag skrev första delen av detta inlägg ....hade huvudvärk.....dock ej av baksmälle-karaktär,.... gjort sig gällande, (kände detta strax efter middagen kvällen före,)  och jag fann för gott att inta soffläge...
Detta uppskattade väldeliga av liten Ville som genast intog sin plats på mitt bröst och Viktor på mina fötter. Där låg vi sedan och tittade på Ivanhoe...jag slumrade lite gött emellanåt. Iklädd pyjamas ömsom låg, ömsom satt..jag där i soffan...vi har flyttat runt lite på möblerna där och det är så mysigt nu. Dotera satt och fixade med sin dator och maken hjälpte till , han grejade med att lägga in musik på sin laptop.
Det är så trivsamt ...att få ligga varm o go och höra de andra böka runt och småprata och fixa och så ligger man bara där och myser . Ska erkänna att jag är en soffpotatis ibland....för åh det e ju så gott ju !

En sak som är så ljuvlig nu är att det blir ljusare...och ljusare...och ljusare !  Det är så himla härligt är man upptäcker att man faktiskt SER vad som finns utanför fönstren efter klockan 4 !
Hostharkel..nåja...när jag har tvättat fönstren....DÅÅ ..kan jag se vad som finns utanför efter kl 4 !  Snart ryker granen ut med farlig fart och allt vad julgrejor heter läggs ner i lådorna igen...med lika stort välbehag som när de plockades fram faktiskt.
För visst e det skönt när man kan inta mer "vårdesign hemma". och planera blommor och trädgården...!

Nu är det dock lite kaffe som gäller....koffeinfritt så det går att inmundiga även vid denna tiden på kvällen....21.57...plus njutning av två hästtidningar jag köpt....och sällskap av gubben...även om han nu ränner runt och tvättar och fixar packningen mellan varven.


Ha det gott, sköt om dig, och än en gång...ha ett riktigt gott 2009...

Kommentarer
Postat av: Sanna

Go fortsätting på er med.

gott att höra att fröken Elsa var lika lugn som hon ska vara.. och var när hon bodde hemma ett tag.

Nu ser vi framimot små tassar här hemma i Februari och en del utställningar samt G O T L A N D

och sedan är det fröken Elsas tur med små tassar.

Sköt om er nu!

2009-01-03 @ 10:45:09
URL: http://www.dragonlights.se
Postat av: Anna

god fortsättning på er alla ! du, säj till när du tagit fönsterna så kan du bidraga till mitt dåliga samvete...så kanske jag oxå tar ett ryck så vi ser ut...kanske...åtminstone gnuggar rent ett litet titthål...

2009-01-04 @ 19:33:43
URL: http://xahxa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0