Tvååker

I Torsdags for maken, Elsa och jag iväg till Tvååker för utställning i dagarna två, fredag och lördag . I nyinköpt tält camperade vi och det gick över förväntan faktiskt. Det var inte utan att jag ett tag undrade om vi skulle fara till väders med tält o allt för det blåste rätt rejält natt till lördag, men det gick bra.
Elsa sov på golvet mellan oss och njöt av att få vara nära.


elsa försäkrade sig om sin plats då det var dags att krypa till kojs

Här har hon intagit sin plats i god tid före sängdax....

Förra året här i Tvååker blev en succe' för Elsa som gick till final och blev BIG 4 så visst närde jag en önskan om att det skulle gå lika bra nu.
OCH SI ! För att nu ränna iväg och ta finalen meddetbums så gjorde hon det igen !!  BIG 4 igen med Sanna vid sin sida.
Men jisses, man...dvs jag...tappade nästan andan innan dom meddelade fjärdeplatsen...puh..
På lördagen blev hon 2 i championklassen och BT 2, samt reserv CACIB.

Himla trevlig helg var det och väldigt roligt att kunna vara med, stort tack till er alla som var där , goa människor, goa samtal, skratt och skoj, och fina resultat som pricken över i ! Skoj också att träffa Elsas älskade gammelgammelmatte och gammelgammelhusse.



Föreberedelser, Elsa håller stenkoll på kameramannen...dvs husse...












Här sover två goa töser gott, och djupt,  efter väl förättat värv i ringen.

BIG finalen...

Alla står med andan i halsen....vilka fem får stå kvar...



Elsa fick !



BIG 4 !



Så var utställningshelgen slut och Elsa åkte med gammelmatte hem för vidare utställning nästa helg.

Vi tog en fika innan vi lämnade området , kaffe och våffla med grädde. 
När vi satt där fick vi sällskap av en kvinna och hennes två små flickor plus deras Canaanhund så vi satt och småpratade lite. Jättegulliga flickor som berättade att dom hade många djur hemma, minsann en häst som smiter in i huset när den har möjlighet ! En busig en . *skratt*  En katt fanns det också och ett par hundar till.

Nu är det mat på gång här...Göran har satt igång spisen och jag är svårt hungrig känner jag nu . Dags att fylla på näringsdepån.

Må gott i sommaren












Kommentarer
Postat av: Anna

Tack för en jättetrevlig helg! Jag råkade komma över raderaknappen på min blogg och så försvann alltihop. Så kan man göra ibland. Skriv gärna igen om lust finnes!

Många kramar Anna, Hera och Saga

2009-07-12 @ 18:37:01
URL: http://varghundar.se
Postat av: Elin

tack för dom fina orden i vår blogg. grattis till elsas fina resultat och kul att se bilder nu när man inte var där själv.

2009-07-12 @ 22:19:44
URL: http://www.varghund.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0