Lugn dag

Jag har en last....en gång i månaden går jag och får naglarna fixade, det var dags idag. Ett skyddslager akryl/gel läggs på och så har jag starka naglar som tål hur mycket som helst. Snygga blir de också. "Min" nageldam är grymt skicklig.
Om jag inte gjort detta, hade jag inte haft några naglar alls förmodligen, för de blir så sköra. Under cytostatikabehandlingarna påverkades hår-hud- och naglar så de bara gick sönder.

Såå, min lyx är att gå och få lagt på skydd så jag kan ha långa naglar trots häst, hundar, trädgård och hem.
En kortresa till Öland har jag beställt idag, Böda Sand , 1 vecka, över midsommar, i hustält, vi fyra här hemma, tre hundar och en katt.
Det gick fantastiskt bra förra året så det gör det ju naturligtvis detta året också! Lugnt och skönt ska det bli i alla fall, så det ser jag fram emot.
image62

Slött och slappt utanför tältet på Böda -07

Har behandlat Elsa med Frontline Vet idag, de små fick sig en omgång för tre dar sen, så nu ska de inte får loppor eller fästingar...Molly fick sig en dos hon också. Dock bara mot loppor, för köpa fästingmedel till henne också.

Vi har slöat i trädgården idag jag och hundarna, i morgon ska vi ta fram utemöblerna...eller vi förresten...jag...Elsa springer nog mest i vägen och trängs gosegrisen.  Kanske får jag lite hjälp av Alexander förresten som är hemma i morgon.
Sonen, han vid grinden...har blivit grymt förkyld här och kunde inte börja sin praktik på barnsjukhuset. Han läser till undersköterska och det är dags för en månads praktik. Jag ska preparera honom här under tre dagar så är han som ny på lördag så han kan jobba!
Stackarn...han vet inte vad som väntar...he.he..häxbrygden kommer fram ...skitäcklig men bra.

Tja, det var väl det för idag gott folk,  sköt om sig nu!


Kommentarer
Postat av: Storasyster

lilla lillebroren då, lunginflammation o allt...eehh..eller inte. Så mysigt det ser ut på böda...så det blir midsommar där för er i år med, va mysigt. Ska bli fint o besöka er imorgon o krama om Elsa lite mer..hon får ju inte glömma att jag också kommer o går ibland. Ses imorgon mammi! pusss

2008-04-30 @ 13:53:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0