med vita byxor....

ska man inte gå i skogen med hund....

Det är ju svårt att ha vita byxor i allmänhet men i skogen i synnerhet, men de är stretch....detta fantastiska material som liksom tillåter alla ....suck...valkar....att bre ut sig så där gött så man faktiskt kan andas också i sina byxor!
Och det tycker jag är praktiskt, att andas, blir liksom jäkla besvärligt att leva annars.
Så mina vita stretchjeans satt på, fräcka svart-rosa Adidas gympadojor, Göran stora härliga V-ringade tröja och Elsa i longerlina som jag norpat i stallet, det var bara att ge sig iväg!
Viktor och Ville fick stanna hemma denna gången.

Härlig promenad, Elsas första besök  i denna delen av skogen,.Det var så lugnt och skönt, nere  vid sjön tänkte jag att hon skulle få dricka och med Alma i minnet som faktiskt var lite skraj första gångerna för rörligt vatten, tog jag det lugnt.
Det hade jag ju inte behövt kan jag säga för Elsa tyckte det var en förträfflig ide' och kastade sig med förtjusning rätt ut i vattnet , drack lite grand och la sig sen helt sonika ner.
Där låg hon en bra stund, drack lite och filosoferade över livet, varför stå när man kan ligga va! Någon i båt var hennes fokus där hon låg och hade det bra.              


                                                                                                                  
image63                                                                     
Hej o hå! Här går det undan!

image64

På span efter liten eka med gubbe i...

Där ungefär....ändrade mina byxor färg....för Elsa skulle ju tala om för matte hur jäkla skööönt det var i vattnet ! Så jag fick mig en kyss och en snygg blöt, skitig rand rakt över låren, hon buffar och knuffas när hon kelar...linan drog lite snyggt över vänster vad ... ni kan tänka själv hur jag såg ut.
Men skit i det.... jag sa till Elsa vad min son sa till mig när han var liten och skitig  "vi kan tvätta ju" !  (Jag var inte särskilt bekymrad när dom kom in med smutsiga kläder, " det går att tvätta ,sa jag alltid, så det sa yngste sonen också förnumstigt när han hade lekt. )  =D

Valborsmässoafton...Det ser ju faktiskt ut att förbli en regnfri dag, så kanske lilla bålet här nere får ett besök ikväll, annars sker inget utöver det vanliga. Maken kommer hem lite tidigare än vanligt, han får hjälpa till med flytten av såborden jag har.
Förra året gjordes nämligen höga bord/såbäddar till jordgubbar bla. Pallkragestorlekar, 3 på varandra  i lagom höjd från marken så man kan plantera och skörda i ståhöjd. Slipper ligga på alla fyra och greja , sparar ryggen gott folk!
Har man som jag hundar så är det himla bra att ha det så, ingen som pinkar på bären.  De ska få flytta så utemöblerna får ta deras plats. Smultron har plats i en stor lerkruka bla.

Ha en härlig Valborg/förstamajhelg

// eva

Kommentarer
Postat av: Sanna

Ha ha sicka underbara kort på fröken gul.. ligga ner och bada ja ja det går med det mesta.
ha en underbar valpborg och 1 maj.

2008-04-30 @ 17:06:01
URL: http://www.dragonlights.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0