Veckan som gått...

Jaa, vad har hänt under gångna veckan... Det har varit aktivt här hemma, småfix och storfix, jag har klippt mig tex, ett relativt litet fix numera.
Förr hade jag massor av hår, tjockt rött , strävt som hästtagel....eller...nja, där gjorde jag mig orättvisa faktiskt, men tjockt var det. Frissan fick verkligen jobba för pengarna.
Numera är det kort, inte snagg på minsta vis, men kort, och en rejäl kalufs har jag, inget babymjukt som väninnan har! (Jäklar det är så mjukt så det e' som om hon tappat en flaska balsam i det, )
Rött e' det fortrfarande i lite olika brunröda varianter...det skiftar lite det där...kul e' det i alla fall att förändra sig lite grand emellanåt. 
Min häst har jag flyttat på, nu ska hon snart in till de andra hästarna , har gått i egen liten hage först .
Det har regnat rätt rejält i veckan, ja, nästan sedan maken kom hem faktiskt, lite osympatiskt att komma hem med regn till Sverige tycker jag, det är bra väder i Kina .
Han är ursäktad dock....han hade ju kameran med sig.... = o)
Jaa, vad var nu det då, jo klipp....tja, sen lyxar jag en gång i månaden och skyddar naglarna med gel o akryl så håller de för allt vad jag nu får för mig att göra, så det har jag gjort. 
Onsdagen gick åt att inkvartera sonen på gymnasiet, köpa lite nya grejor, som täcke o kudde som lille jag hade missat att han skulle ha med sig första dagen....host...host...Nåja, det ligger IKEA bara någon mil därifrån så dit for vi lite kvickt.
Torsdagen åkte andre sonen ut ur sitt sovrum och in i vårt, *tjoff poff* så bytte vi... psst...han var med på det. Jag är ju inte besvärligt på det sättet liksom....förhör mig först inna jag hystar ut dom ....
Jag åkte till väninna och fikade och hade det trevligt medan make och son slet som bävrar och bar och kånkade....*skrockade hon förnöjt...*...
Men si, jag blir ju inte lottlös när det gäller utdelning av arbetsuppgifter ändå för sen ska det ju ....eäh..*piffas* heter det väl...allt annat som görs sedan.
Justering av placering av möbler tex....sängarna har bytt plats nu tre gånger...byråar lika många gånger....matta hit och matta dit....sätt upp krok..nja...kanske inte där....byt igen...sucksuck...stackars maken...
Nu verkar det ha blivit bra där i vårt sovrum ändå...men vem vet vad jag får för mig i nästa vecka !

Idag har det dragits TV-kabel och soffa har flyttats och TV-skänk likaså...riktigt schysst faktiskt. Sen, susade vi ner till Lund och skopade upp sonen för att åka till Nova o shoppa lite. Grabben min köpte snygg stor grön kopp med skål till systern sin som fyller 24 år idag ....GRATTIS CAROLINE!...igen....Dit bar det av sedan med farmor och farfar och morfar som vi hämtade upp först.
Trevligt, god tårta och kaffe, snack lite kors och tvärs över bordet, dottern stackarn, mådde inte helt bra idag utan var förkyld och kände sig lite skrabbig.  Krya på dig goaste..
Jag har varit och fått akupunktur...aj som in i ....denna gången...huvvahuvva...åh så ont det gjorde!, både först vid avslappning och vid nålarna i örat...
Är rejält dålig i höft o svank o ben...ajajaj...
Åh, jag vet ju så väl vad jag måste göra och hur man gör det men får jag tummarna loss gott folk !? Va? Nån ?....Nää, just det....inte får jag det....men mycket småmotion blir det ju ändå med hundarna och sådär men mitt gymkort det samlar damm och blir antikt .....o jag också....antik ...

Mmm...vad mer....jo, Daniel hade varit ute och paddlat idag, två timmar och det var väl rätt schysst men jobbigt . Sen hade nyckeln försvunnit...*gulp* ...400 spänn...varsågod o svälj....måste ju ha nyckel, kommer inte in i elevhemmet utan , inte heller i sitt rum.....
OH förresten, jag har blivit kär.... i en soffa.....ja jag vet....det är tramsigt och så, men den är så fin, Ektorp heter den och IKEA har den....jag vill ha en rosa...mjukt pastellrosa....asch jag skäms nästan när jag skriver det här men det skiter jag i ...den e' underbar att sitta i.
Nåja, det får vänta ändå så förälskelsen kanske lägger sig.

Nu ska jag ha en kvällskopp java....koffeinfritt...sen e' det läggedax....i morgon ska TV-rummet ställas i ordning, kanske även en flytt av datorplatsen här....får se...jag får ofta ide'er när jag lagt mig...


Elsa vilar   Men hur näpen kan man bli! Åh hon e' så söt.


...Söt  Så här söt e' jag ...."säger Ville"...

    .....och maken kan ju också få vara med på en liten bild....

Två som gilla varandra  

*åh..du o ja Daniel...*  hele dan...



Kommentarer
Postat av: Malin

Å vilka fina bilder=)

Jag har såntdär bebismjuk fjun (fast ganska tjockt)...det blir alltid knutar och tovor! Och så är jag håröm som få! sambon har nästan lite sådär "asiatiskt" hår...långt,svart, tjockt, blankt och fint. Han har aldrig tovor! Önskar man kunde byta ibland ;P



Ha en härlig torsdag!



KraM!

2008-08-21 @ 13:22:43
URL: http://majamelon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0