Daniel 18-årsdag ! Inledd med jordbävning...

I Sverige...Skåne...cirka 8 mil el så här ifrån men hela huset skakade och hundarna skällde här nere. Själv vaknade jag och undrade vad det var för jäkla tåg som dundrade förbi som kändes på det sättet i huset! Sängen skakade men knappt hade jag hunnit registrera vad som hände så var det över igen.  Tåg...hm...nja stämmer inte ändå...
Dom känns inte på det sättet alls slog det mig och låg väl ett par minuter och grunnade på vad det kunde vara och gick sedan ner och kollade hundar och hus.

Hundarna låg och snusade , alla i biabädden, inte pigga på att vakna ännu, så jag klev tillbaka i säng och tänkte ligga o läsa ett slag, konfunderad över skakningarna och oväsendet... då får jag ett sms av maken . Han undrar om vi är ok här hemma för det kablades ut över världen att det varit jordbävning här hemma.
Men va i hela .....!
Hoppa i morgonskorna igen och ner o satte på radion, och jodå, nog har det vatt skalv, cirka 4.7 på richterskalan, inte enligt världsmått något stort skalv, men enligt svenska mått ett högst ovanligt sådant.  Det är allt lite obehagligt .

Sonen...den yngste av dom...fyller 18 idag...Jättegrattis älskade unge herr Andersson !!  Ser fram emot när du kommer hem på fredag.

Har varit lite småkrasslig ett litet tag, men det drar liksom inte igång riktigt, har hivat i mig Echinagard här nu i två dagar så det passerar väl, men jag får sån värk när jag ligger i "gråzon" mellan frisk och förkyld.
Kan inte förmå mig göra den brygd jag normalt gör...kurar i varma kläder och massor av stearinljus och lyssnar på härlig musik och slötittar på TV.
Musiken är bla en skiva som jag varmt kan rekommendera , 100% Dana Dragomir heter den, helt underbar panflöjtist, mycket vackra låtar. Ingen ny skiva, den har rätt många år på nacken, på fodralet står 2000.
Sen en till skiva som ligger i stereon är  Enchanted Christmas av Tony O' Connor...den är helt fantastisk, finstämd och vacker. Köpte den förra julen och den är som sagt underbar.

Dags att dra på gummistövlarna och stövla ut i skog o mark , alla tre ska med. Det är alltid spännande. det är ganska ofta det blir lite shottistakt på det hela...ett..två..tre..nig o skutta runt...med koppel kring benen...
De små får rasa av sig lite, men Elsa får snällt gå kopplad. Vi har en hel del vidsvin i skogen , har aldrig ....tack o lov! sett något men deras framfart syns...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0