Öronkliniken i Lund

Det var bara att vackert lyda....eller följa rekommendation...och åka till själva huvudsätet för öronsjukdomar.
Där blev jag dragen i snibben....aj....sugen ren i öronen...ajaj....när jag sen har mage att tala om att jag faktiskt åker på en liten resa i morgon var det doktorn som sa aj aj aj ... nja kanske inte så bra du...
Man e' ju inte rödhårig enbart från flaska vänner så jag deklarerade med all önskvärd tydlighet att jag har den största tilltro till läkarna på Öland. För visst finns dom?
Nåja..nja...vi brukar ju lägga tamponad och sedan byta ut och suga dagligen tills det ger med sig....No can do....ajm gåing ...

Lovar, lovar, lovar...att se till att komma till doktor så fort det ens viskas ordet feber i min närhet...lätt att lova för jag hör ju inte vanlig samtalston ju ! än mindre en viskning !  =o)
Skämt åsido kan det bli allvarligt för tydligen är hjärnan illa ute när det smärtar och är rött och örat står rätt ut från skallen....ja, ni hörde rätt..inte vackert. Ont både bakom , framför och i örat...usch...Så, nu håller vi alla tummar att antibiotikan grejar bort det elaka och jag mår som en prinsessa om ett par dagar !

Är helt slut nu, har varit en snabbrunda hos min far och önskat glad midsommar, och har handlat mat så det räcker till ett helt kompani.

Och jaadå Malin min vän i etern som jag känner så för ! Massor av gotta också!!
  = o)

Nu ska vi ta en fika....käre gamle faren kan mycket....men inte gott kaffe....
Så, en fika nu, en *att göra-lista* och sen packa för avfärden i morgon förmiddag. Jag har tre nöjda hundar liggande runt mig nu, har ju varit borta hela dan hemska mänskan...Alex har tagit hand om dom senare hälften av dagen så det har inte gått nån nöd på dom , men dom blir glada så dom skriker när vi kommer hem.
Till och med Elsa ylar !! Hihi..det låter för kul...dom små är rena prärievargarna ibland innan man hinner sätta nyckeln i låset och en dag hörde vi även Elsa bröla med !

Jag vill önska alla en riktigt glad och god midsommar och att ni får tillbringa den i goda vänners lag och i SOL!

Kram på er alla...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0